Blog

Kipróbáltuk – Shimano Power Aero 14000 XTC/XSC

2024.07.09 19:56
Buszlai Tibor
Buszlai Tibor
Kipróbáltuk – Shimano Power Aero 14000 XTC/XSC

Amikor annak idején a Shimano életre keltette a Power Aero családot, a pozícionálását a zászlóshajó Aero Technium Mgs és az Ultegra Ci4 közé tervezte. Az árszinteket tekintve ez ma sincs máshogy, viszont néhány tulajdonságában, kompaktságban, kinézetben még az abszolút uralkodónak számító Mgs-sel is felveszi a versenyt.

Az előző széria is sokak kedvence volt szerte Európában és nehéz volt elképzelni, hogy hogyan tudná a Shimano még jobbá tenni a valaha volt egyik legjobb orsóját. Azonban nyugodtan kijelenthetjük, sikerült!

Amikor kézbe fogtuk a Power Aero 14000 XTC-t azonnal lenyűgözött bennünket, hiszen kozmetikailag lenyűgöző, technikailag hihetetlenül fejlett, és olyan hatalmas erő érzetét kelti, amellyel bármilyen horgászhelyzetben győzedelmeskedhetünk. Az orsó megtekerése után pedig az a simaság, hát, az valami fenomenális…  

Az idő előrehaladtával az orsógyártás technológiája is lépést tart, és a Shimano név a garancia arra, hogy orsóik mindig az élen járnak az innováció terén. A Shimano az orsók fejlesztésének élvonalában járva egy olyan márka, amely folyamatosan feszegeti a lehetséges határokat, és mivel az új Power Aero az egyik zászlóshajó orsójuk, a legjobb technológiájukat használja. A Japánban tökéletesen megtervezett orsó a régi modell néhány kedvenc tulajdonságát ötvözi számos új fejlesztéssel.

 

Külső megjelenés

Az orsók teljesen fekete dizájnjukkal, a fényes fekete testtel és rotorral elegánsan csillogó fekete színben pompáznak. Ezzel is az igazán luxus érzést kelti, amely kiemeli a Power Aero-t a többi orsó közül. Az új hátsó rész minimalista és áramvonalas, a megfelelő ívekkel és szögekkel - nehéz lenne jobb kinézetű nagyméretű orsót találni! A karcsú, betekerhető, behajtható kar a klasszikus T-alakú markolattal rendelkezik, amely egyszerre kényelmes és stílusos, és természetesen megtalálható a márkára jellemző széles átmérőjű dob, matt fekete kivitelben – a tartozék pótdob is – ami enyhe texturális kontrasztot ad.

 

Technológia

Nyilván a külső jegyek nagyon fontosak, hiszen az első benyomást az orsóról a szemünk által látottak határozzák meg, azonban ami belül van, na az lesz igazán fontos egy pontyhorgásznak, amikor egy ilyen orsó beszerzésén gondolkodik.

Az alumínium HAGANE test nemcsak hihetetlenül könnyű (maga az orsó mindössze 525 g-ot nyom), de ez rendkívül merev konstrukciót eredményez, ami kiküszöböli az orsótest hajlását dobáskor és fárasztás közben. Belülről mindez a HAGANE hidegen kovácsolt hajtóműrendszerrel párosul, amely olyan technológiákkal van felszerelve, mint az X-SHIP, SILENTDRIVE, INFINITYDRIVE és X-PROTECT, amelyek mind együttesen biztosítják a hosszan tartó sima futást, erőt, könnyedséget, és végül egy olyan orsót, amely évekig tartó igénybevétel után is a legjobb teljesítményt nyújtja! A hihetetlenül sima futás, amikor először kézbe vesszük az orsót, csak egy dolog, de a felfoghatatlanul könnyed, vajsima teljesítmény terhelés alatt már egy másik, figyelemreméltó tulajdonság. Mivel az orsót már több alkalommal is teszteltük, így elmondható, hogy az új Power Aero minden bizonnyal az egyik legsimább futású orsó a piacon!

Az előző modellhez képest a dobemelés sebessége, vagyis az oszcilláció nem változott, ugyanazt a SuperSlow 5 oszcillációs rendszert kapta meg, mint elődje és a többi Shimanobig pit orsó az AeroTechniumMgs-en kívül. Ott ugyebár SuperSlow 10 System szerepel. Sokan azonban úgy vélik, hogy a SuperSlow 5 dobemelő rendszer valójában a legjobb a mindennapi használatra a teljesen feltöltött dobok esetében. Ez a makulátlan zsinórfektetés biztosítja, hogy a zsinór is megőrizze kondícióját, segítve annakminél könnyed lefutását az AR-C kialakítású dobokról.

 

Az orsó a továbbfejlesztettHi-Speed Draggal – gyorsfékkel – van felszerelve, CrossCarbon Drag alátétekkel, amelyek sima és tartós fékkioldást biztosítanak. Ezúttal a Shimano eltalálta a kényes pontot a fékút pozícionálásánál, nagyobb kontrollt biztosítva, mint az előző modell, amely véleményünk szerint talán egy kicsit túl gyors volt. Ez az új Hi-Speed Drag még mindig lehetővé teszi, hogy a dobfék részleges elfordításával váltsunk át a szabadonfutó, teljesen kiengedett fékről a harci üzemmódra.A két végpont között rengeteg finombeállításra van lehetőségünk, így biztonságosan beállíthatjuk a húzóerőt a megfelelő ellenálláshoz. Távoli, nagy erejű dobásoknál pedig könnyedén behúzhatjuk teljesen a féket, így biztosítva, hogy a dob egy millimétert se mozduljon el!

Tartozékok

A dobozban megtalálható a technikai specifikáció, dobalátétek, egy pótdob – ami teljesen egyenértékű a fő dobbal – 3 pár különböző méretű dobszűkítő (2 pár – 10.000-es, 2 pár – 6.000-es és 2 pár – 3.500-as), illetve egy papírtasakban külön az orsó karja.

A dobszűkítők egyébként nagyon hasznos kis tartozékok, mivel ezek segítségével gazdaságosan (kevesebb zsinórral) is használhatjuk orsónkat, illetve több méretű, fajtájú zsinórt is csévélhetünk a dobokra. Hogy ezt a szűkítőt, hogy nem tudja a többi gyártó is alkalmazni, az számunkra igazi rejtély.

 

Összegzés:

Mivel van összehasonlítási alapunk, hiszen élesben is használtuk, mind az Ultegra Ci4, illetve az AeroTechniumMgs 14000 XTD/XSD modelleket is, így bátran kijelenthetjük, hogy a jelenlegi Power Aero család az egyik legjobb orsó a piacon, ami most beszerezhető.

Magasra tette a lécet a Shimano ezzel az orsóval, mivel véleményünk szerint csak az Aero Technium Mgs-el és a Daiwa Tournament Basia 45 SCW QD-vel lehet egy lapon említeni. Ez a két modell lényegesen drágább, de ha nem számít a 45 mm-es nyújtott dob és egy kompakt, bitang szép big pit orsó is megteszi, akkor mindenképpen a Power Aero a legjobb választás.

Szubjektív, Capverzum vélemény:

Pont a fentebb említett csúcsmodellekről váltottam az új Power Aero-ra és semmi pénzért nem cserélném vissza őket…

 

Shimano Power Aero 14000 XTC és XSC - Értékelés

Szempont Értékelés
Pro és kontra Előnyök:
  • Szemet gyönyörködtető megjelenés
  • Legfejlettebb technológia magoldások 
  • Nagy húzóerő
  • Könnyű (525 g)
  • HAGANE hidegen kovácsolt hajtóműrendszer
  • SuperSlow 5 oszcillációs rendszer
  • Hi-Speed Drag (gyorsfék)
  • Kényelmes T-alakú, ergonomikus markolat
  • Elegáns fekete dizájn
Hátrányok:
  • Kicsit borsos ár
Pontozás
  • Külső design: 10/10
  • Belső tulajdonságok, felhasznált anyagok: 9/10
  • Erő: 10/10
  • Futás simasága: 10/10
  • Fék: 10/10
Capverzum konklúzió
  • Kifejezetten ajánlott!


 
CARPVERZUM - PRÉMIUM MÁRKÁK, PRÉMIUM TERMÉKEK, PRÉMIUM KEDVEZMÉNYEK! 
 
Javasoljuk, hogy látogass el a Facebook, Instagram, valamint TikTok oldalunkra, olvasd a blogunkat, és nézd meg a videóinkat Youtube csatornánkon, hogy időben értesülhess az elérhető kedvezményekről, akciókról termékekről! :)

Horgásztársi Üdvözlettel:

A Carpverzum Csapata

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el. cetelem_hu